Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Blog

VD har ordet

2022-08-11

Den här sommaren har verkligen varit fantastisk och vi har aldrig sålt så mycket scooter reservdelar som detta året. Vi har dessutom fått ordning på alla logistikproblem och använder nu Postnord och DHL för alla leveranser. Inga mer borttappade paket.

 

2022-04-15

Nu kan du som kund välja att betala med Klarna som betalningsmedel på hemsidan. För ökad köptrygghet.

2021-12-02

Nu är vi inne i december månad och snön öser ned. Då har vi 10% rabatt på alla elscooterreservdelar.

2021-11-06

Vår nya vinterrabatt är i full gång. Under november månad är det 5% rabatt på hela sortimentet och i december hela 10%. Så passa på att göra scootern
vinterfin nu.

2021-09-26

Nya produkter i sortimentet i september är ett special scooter hjul med motor för din vanliga M365 , essential eller 1S. Den är på hela 350Watt och du kan installera den rakt av utan att rodda något speciellt eller riskera att bränna batteriet. Dessutom komplett paket med kullager för både fram och bakhjul för endast 249 kr.

2021-08-20

Augusti går mot sitt slut och vi kan summera den mest vansinniga försäljningsmånaden sedan vi startade. Tack alla gamla och nya kunder för alla ordrar. Nu när vi börjat med DHL och inte bara Postnord så fungerar leveranserna med lite tyngre produkter mycket bättre med. Appropå tyngre produkter så har vi precis börjat ta in punkteringsfria Honecromb däck med. Dom finns i enpack eller tvåpack.

 

2021-08-04

Nytt avtal med DHL klart så vi kan skicka spårbara försändelser med DHL för avhämtning hos postombud eller skicka direkt hem till dig.

2021-06-02

Nu har vi lagt in video på nästan alla produkter i sortimentet. På så sätt kan ni se hur enkelt man kan byta olika delar i vårt sortiment. Klicka bara på videon så sätter den igång av sig själv. Ett tips kan vara att titta på videon innan beställning så ni vet hur man gör innan ni beställer den aktuella delen.

2021-05-31

Äntligen är vårt nya företag registrerat sedan ett tag tillbaka. Mumien KB. Vi har nu dessutom lagt in dekorationskal och reflexer till sidorna på gaffel och bakdel på modellerna Pro 2, Essential och 1S.

2021-04-25

Vår bästa månad försäljningsmässigt hittills närmar sig slutet. Hjälp oss att nå ett snitt på 50 ordrar om dagen. Vi har knåpat ihop ett specialpris på display kit för att bygga om din vanliga M365 till en Pro modell för 449 kr och ett kit för att konvertera din bakskärm och baklampa till den otroligt coola Pro2 modellen för småpotatis 299 kr.

2021-03-27

Som tur är flyger vi eller kör hem delar med tåg. Så vi kommer inte drabbas av containerskeppet på grund i Suezkanalen.
Nu har vi börjat göra "bundles" komplett paket för vissa utvalda delar. Ett bra exempel är Däck och slankit till ett riktigt bra pris.

2021-03-04

Våren är här. Det är inte bara det soliga vädret här i södra Sverige som säger det. Alla ordrar som kommer in nu talar sitt tydliga språk våra kunder NI vill fixa till scootern inför sommarens äventyr. Vi håller på att fylla upp lagret mer och mer efter det kinesiska nyåret och levererar för fullt. Vi har dessutom lagt in nya produkter som passar till dom nya modellerna 1S, Essential och PRO 2. Under mars månad kommer vi dessutom lägga till Ninebot reservdelar till Es1, Es2, Es4 och G30.

2021-01-01

Massa varor i shoppen är nu prisjusterade neråt. Dessutom har vi infört tre fraktpriser för att göra det så billigt och rättvist som möjligt med frakt. en liten skruv eller dekal kostar nu bara 19 kr i frakt. Medan lite tyngre varor som bromsok och däck kostar 29 kr eller 99 kr beroende på vikt och hur bulliga dom är.

2021-01-01

Äntligen nytt år. Nu lägger vi 2020 bakom oss. Ett riktigt skitår både för oss på mumien personligen och för världen i allmänhet. Förhoppningsvis kan det bara bli bättre nu. Vi firar 2021 med att sänka alla priser i hela webbshoppen och genom att anpassa frakten till vikt per order.

2020-12-10

Vi aktiverar nu även betalning mot SWISH. Vi är nu helt ikapp med dom leveransförseningar vi tyvärr drogs med innan. Därför öppnar vi för möjligheten att betala med SWISH igen.

2020-10-31

Vi aktiverar nu även betalning mot faktura. Efter sedvanlig kreditprövning skickar vi ordern mot faktura som du har 14 dagar på dig att betala.

2020-10-23

Vill du öppna en Mumien butik/verkstad i Stockholmsområdet? Vi söker efter en driftig person eller samarbetspartner som vill reparera elscootrar och sälja tillbehör och reservdelar åt oss i Stockholm. Kontakta oss gärna för ytterligare frågor [email protected] eller ring John Martin Olofsson på 0764-411018

2020-10-22

Nu börjar vi så smått komma ikapp med släpande beställningar. Och idag kom en container där vi hade med sammanlagt 400 punkteringsfria däck. Vår storsäljare som tyvärr varit slut länge och vi är så glada att ha det på lager igen.

Däcken är hjulen 250, 350 W är dom enda sakerna som går med båt eller tåg för dom är så tunga. Men alla småpryttlar går numera med UPS. Under vintern hoppas vi vara helt tillbaka på den kapaciteten som vi brukar hålla.

// John Martin Olofsson
[email protected]

 

2020-10-05

Hej alla gamla och nya kunder. Mitt namn är John Martin Olofsson och jag är ny ägare och daglig ledare för Mumien sedan  2019. In i det här äventyret tar jag med mig mitt eget bolag Vallerö KB som vi håller på att namnändra till Mumien KB.

Det har varit ett minst sagt rörigt år och jag vet att många både gamla och nya kunder fått erfarenhet av det. Det började med att vi tog över Mumien under sensommaren 2019 och skulle då ha blivit upplärda av dom gamla ägarna. Detta skedde aldrig utan vi kastades in i den kalla verkligheten direkt. Att lära sig att reparera cirka 50 olika telefonmodeller och olika reparationer kändes då som en ouppnåelig uppgift.

Under hösten 2019 ändrade vi inriktning på Mumien och beslöt oss för att fokusera mer på Xiaomi och framförallt reservdelar till deras elektriska scootrar. Vi satte igång en ehandel kombinerat med försäljning i butiken i Göteborg. Efter att ha försökt oss på att köra drop shipping på alla webb ordrar. Så märkte iv att det inte funkade. Pryttlarna kom helt enkelt inte fram till kunderna eller var väldigt försenade.

Under hösten nu har vi lagt om hela upplägget framförallt på två punkter. Vi har slutat tillfälligt att ta SWISH betalningar eftersom det bara skapar irritation om man förskottsbetala och inte får sina varor direkt. Så numera bara postförskott tills vi är ikapp.

Nummer två. Alla delar tas in i större leveranser till Sverige av oss och ordrarna skickas direkt till kund från Göteborg.

Sammantaget hoppas vi detta skall vara åtgärder som leder till mer nöjda kunder och enklare hantering för oss med.

// John Martin Olofsson
[email protected]